tsundere 101: are you a tsundere?

(1) in case you are non-native to this term, google `tsundere`. wikipedia and tvtropes may help as well.

(2) see and match the distinctive traits — match with AND operator unless stated otherwise. you may find somewhat striking resemblance to your traits… or not.

(3) ask moderate-level otaku friend of yours whether you might be tsundere or not. if they (a) have a moderately-hard laugh or (b) aggresively nod in agreement or (c) give somewhat an evil smirk, then you are probably one.

(4) you know, you are actually person of kind heart… but you don’t show too much of such anyway. feels familiar? add one point to your mark.

(5) you are almost certainly one if you have no problem (a) acting cool and tough, (b) being ‘brutally honest’, and (c) speaking your mind bluntly…

(6) …except when it comes to that someone being your love interest, which you have damn hard time admitting. it’s primary characteristics.

(7) anyway. if you happen to be a girl who is (a) good-looking, or (b) unusually rich, or (c) cleverly beyond-average, or (d) any compound of those mentioned, it’s supporting characteristics.

(8) and after going through (1) to (7), almost spewing a ‘wha—?!’, and you are still (frantically) denying that you are a tsundere, you are definitely one.

 

___

note:

[1] I once tried taking on this test (with some adjustments). turned out that I’m almost a tsundere. almost.

[2] despite the situation, a friend of mine (a girl, FYI) vehemently denied the statement in [1], saying I’m definitely a tsundere. duh.

12 thoughts on “tsundere 101: are you a tsundere?”

  1. kalo yud1 sih, emang tsundere yud!
    terima saja kenyataan itu! :mrgreen:

    Btw, saya gagal di nomer 7 dan 8..
    saya memang bukan tsundere.. πŸ˜›

  2. dan sekarang nambah satu orang lagi yang ngomong seperti itu… πŸ™„

    btw, grace memang bukan tsundere, kok. dirimu itu cuma kebanyakan gengsi sahajaaa! :mrgreen:

  3. (6) …except to that someone being your love interest, which you have damn hard time admitting. it’s primary characteristics.

    Eh… emangnya si mbak tertentu™ sering bersikap kayak begini? πŸ˜•

  4. Hmmmm, baiklah dicoba :mrgreen:

    Poin No. 1

    udah pernah baca, masih belum bisa memutuskan iya atu bukan.

    Poin No. 3

    Nggak punya teman otaku yang bisa ditanyain.

    Poin No. 4

    Rasanya saya selalu berupaya untuk menunjukkan kalo saya baik :mrgreen:

    Poin No. 6

    Saya selalu bilang saya sayang Snowie, baiklah itu cuma kucing. tapi saya suka dan sayang banget sama dia.

    Poin No. 7

    nggak masuk ke tiganya. tampang biasa aja, dari keluarga sederhana, dan gak pinter-pinter amat.

    kesimpulan

    Point saya 0. Hiks….

    Ah, nggak penting juga kali Tipe Tsundere atau bukan. I just wanna be my self. whatever is that πŸ˜›

  5. Yang nomer 7 kurang tuh, masih ada satu enchanting element lagi, which is; twintails. Dan ciri-ciri tsundere kurang lebih sudah ada padanannya kok dalam bahasa kita, yaitu jaim.

    Nice blog btw, salam kenal…

Leave a Reply